Meld een Klacht 

1. Maak foto's van je auto en het defect

Om je te kunnen helpen met een klacht hebben wij foto's van je auto van de voor, achter en zijkant nodig om te kunnen bepalen welke carrosserie de auto heeft. Dan kunnen we aan de hand van de foto's zien wat jij denkt dat er mis is met de folie. Meer informatie over het fotograferen van je auto en het aangeven van mogelijke defecten vind je in onze fotogids.

2. Meet de fout en voer de exacte maat in millimeters in

Een fout moet altijd in exacte afmetingen worden vermeld, liefst in mm. Mogelijke fouten moeten schriftelijk worden vermeld. Afbeeldingen van verschillende meetinstrumenten zijn niet goedgekeurd omdat er interpretatieproblemen kunnen ontstaan. Vergeet niet om altijd de totale afmetingen te vermelden, bijvoorbeeld, “Er is 5 mm tekort aan de ene kant en 4 mm aan de andere kant, dus de afwijking (het tekort) is 9 mm”.

3. Vul het formulier in en stuur het naar ons

Wanneer je foto's van de auto hebt genomen, eventuele problemen hebt genoteerd en deze hebt opgemeten, ben je klaar om een klacht in te dienen.


Een Klacht indienen

  • Controleer voordat je een klacht bij ons meldt of je bestelling klopt, zeker als de door jou ontvangen folie helemaal niet past. Controleer of je het juiste carrosseriemodel hebt besteld, niet het bouwjaarmodel, maar het carrosseriemodel: lees hier meer over carrosseriemodellen.
  • Controleer voordat u een retour meldt goed of deze voldoet aan de voorwaarden voor het recht op retour.


Fotografeer je auto op de juiste manier  

Het correct fotograferen van je auto om je te kunnen helpen, of je nu zonwerende folie voor je auto wilt kopen en hulp nodig hebt bij het kiezen van het juiste carrosseriemodel, een klacht of een verzoek om te weten of we zonwerende folie voor jouw automodel hebben´. 


Het correct fotograferen - Quick guide

Het correct fotograferen van je auto en de folie, helpt ons het beste bij het oplossen van je klacht.

1. Fotograferen van de buitenkant

Onjuist: Gedetailleerde foto's van putjes kunnen niet worden gebruikt om je klacht te beoordelen.

Juist: Het hele raam en de folie moeten zichtbaar zijn om de montage en eventuele fabricagefouten te kunnen beoordelen. 


2. Fotograferen van binnenuit

Onjuist: Gedetailleerde foto's van spleten aan één kant van een achterruit, bijvoorbeeld, kunnen niet worden gebruikt om een klacht te beoordelen.

Juist: Ongeacht of er een defect is aan één zijde of aan beide zijden, een foto waarop de gehele folie te zien is, is nodig om beide zijden van het glas te beoordelen om de klacht te kunnen behandelen.


Meest voorkomende oorzaken van fouten

De meest voorkomende fout die helaas veel mensen maken, is om de film op het glas te meten in plaats van het daadwerkelijk te monteren. De folie wordt tijdens de montage namelijk 5-10 mm uitgerekt en daarom vragen wij dat de folie gemonteerd wordt voordat er een klacht kan worden ingediend. Ook gebeurt het soms de folie niet voldoende uitgerekt is tijdens de montage. Als er 1-2 mm van de folie ontbreekt, is dit een duidelijk teken dat de folie niet goed is uitgerekt en is het beter te proberen het opnieuw te monteren voordat je een klacht bij ons indient.

Gereduceerde prijs bij nabestelling met onze garanties!

Graag herinneren we je er ook aan dat we 20% korting bieden op nieuwe folie, tot 12 maanden na de eerste levering. Op deze manier kan je een geheel nieuwe set folie voor je auto, of alleen losse folie, bestellen als dit nodig is, tegen een flink gereduceerde prijs.